We Are Doop
Positieve energie brengen en anderen in beweging zetten.
Mark is een bruggenbouwer: hij brengt mensen en inhoud bij elkaar
Een tijdje terug werkte Mark bij een digitaal full agency bureau genaamd Doop. Samen met zijn team verzorgde hij de digitale strategie bij diverse klanten. Manon Kramer, in die tijd collega bij Doop over de samenwerking: ‘Mark heeft als positieve aanjager en bruggenbouwer een diepe indruk bij mij achtergelaten’.
Voor een totaal van zo'n 12 klanten was Mark bij Doop verantwoordelijk voor de sales, digitale strategie en projectmanagement. De deliverables variëerden van branding, marketingstrategieën en consultancy tot aan webdevelopment, hosting en zelfs een keer podcasting. Kortom, een breed scala aan digitale producten.
Niet tevreden? Ik ga het voor je oplossen
Wanneer je start als digitaal activatie manager (account manager, project manager en Product Owner in één), dan stap je op een rijdende trein. Met veel lopende projecten en bijbehorend klantsentiment. Het was intern onrustig bij Doop in de tijd dat Mark startte, en een aantal klanten was niet tevreden. Een andere collega bij Doop hierover: ‘Mark startte bij ons als Product Owner net na een ingrijpende overname, in een periode vol uitdagingen en spanningen. Al snel merkte ik dat Mark niet het type is om alleen maar zijn eigen taken uit te voeren. Zonder schroom belde hij ontevreden klanten op en zei: ik weet dat ik de derde contactpersoon ben in korte tijd, en dat je niet tevreden bent. Maar ik ga het voor je oplossen. Zonder aarzeling de confrontatie aangaan, en vastberaden de pleister van de zere plek trekken, dat is Mark.’
Manon Kramer, met wie Mark veel samenwerkte, vertelt: ‘Mark is eerlijk en oprecht. Hij durft met vuist op tafel te slaan als dat nodig is. Dat gecombineerd met zijn superpositieve benadering zorgt ervoor dat hij niet alleen dingen, maar ook mensen in beweging krijgt. Wat Mark onderscheidt, is zijn vermogen om anderen te inspireren actie te ondernemen.’
Klantvraag visualiseren en vertalen
De rol van Product Owner is absoluut iets anders dan slechts een veredelde projectmanager of een gatekeeper die opsomt wat er moet gebeuren. Daarover bestaan nog weleens misverstanden.
Manon: ‘Mark heeft ooit gewerkt als designer, en dat kun je merken. Hij kan de klantvraag zo visualiseren dat ontwikkelaars precies begrijpen wat er moet gebeuren en goed hun werk kunnen doen. Die vertaalslag maken is zeer cruciaal voor het slagen van projecten. Mark heeft een zeer creatieve geest. Dit maakt hem in de rol van Product Owner ook iemand met visie. Een technische en agile omgeving is een plek waar Mark’s kracht goed tot uiting komt. Soms heeft Mark iets té veel ideeën, en die zijn natuurlijk niet allemaal tegelijkertijd uit te voeren.’
Een bak positieve energie
Manon: ‘Mijn ambitie is organisaties verder professionaliseren en verbeteren. Daarin kunnen Mark en ik elkaar vinden. Ook hij heeft oog voor medewerkers en teamontwikkeling. Ik vind hem een geboren leider. Mark zíet de ander, en dat vind ik bewonderenswaardig. Hij is oprecht en betrokken. Het is ook een kritisch persoon. Hij zegt op een respectvolle manier waar het op staat, ook wanneer hij het er niet mee eens is.’
‘Positieve energie brengen en anderen in beweging zetten, dat typeert Mark,’ vertelt Manon tot slot. ‘Zijn aanstekelijke enthousiasme activeert mensen om samen te werken, problemen aan te pakken en dieper na te denken. Hij valt op, maar dan wel op een positieve manier. Het is nu twee jaar geleden dat we hebben samengewerkt, en ik zou graag nog eens een bakje koffie en kibbeling met Mark doen. En als ik de kans krijg, dan werk ik graag weer met hem samen. Samen zouden we vast veel bereiken.’
Klantverhalen die je misschien ook interessant vindt!
verhaal